Föräldraledig

Jag är just nu föräldraledig med mitt andra barn. Hon är nu 9 månader. Så jag har en paus från mitt pluggande. Jag har sen två terminer pedagogik kvar att läsa och en halv termin med svenska. Sen är jag färdig lärare för förskola, fritids och förskoleklass. Under min utbildnings gång har en ny yrkesdröm växt fram. Jag skulle vilja bli psykolog. Men jag tänker att livet ska räcka till flera delar och därför kommer jag avsluta förskollärarutbildningen och satsar på att jobba med det några år. Sen hoppas jag att jag inte kommer fastna och börja harva på stället, utan fortsätta se möjligheterna att fortsätta utvecklas...

Föräldraledig innebär förvisso paus från läsande, skrivande, utvecklande, men ändock är hjärnan full av aktivitet. Jag tror att mitt personliga utvecklingssprång är i sin kulmen. Jag är mitt i att hitta mig själv som tvåbarnsmamma. Jag analyserar, reflekterar och söker. Jag känner mig allt annat än ledig. Förutom att njuta av mina underbara ungar jobbar hjärnan för högtryck, det är för jäkla jobbigt att utvecklas. Stackars barnen som går igenom så många utvecklingssprång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0